
Renkler güçlü ve duygusaldır ve hepimizin belirli tonlarla bilinçsiz bağlantıları vardır.
Farklı renk tonlarına olan bireysel yakınlığımız, zamanla olumlu veya olumsuz çağrışımlar yaratan deneyimlere ve anılara dayanır.
Yani konu markalaşmaya ve logo renklerinizi seçmeye geldiğinde kesinlikle
göründüğünden daha fazlası vardır.
Logo renk anlamları
Her bir logo renginin ne anlama geldiğini ve marka bilinci oluşturma çalışmalarınızda neyi temsil edebileceğini ayrıntılı olarak inceleyelim:
Kırmızı
Kırmızı ateştir. Kırmızı içgüdüseldir.
Göz alıcı ve gözden kaçırılması zor olduğundan logo tasarımı için popüler bir seçimdir.
Ana renklerden biri olan kırmızı, enerji, tutku ve güçle ilişkilendirilir.
Yiyecek logolarında kırmızının sıklıkla kullanıldığını hiç fark ettiniz mi?
Bunun nedeni kırmızının iştah açıcı bir renk olduğuna inanılmasıdır.
Kırmızı, eğlence endüstrisinde grup logolarında ve moda logolarında da sıklıkla görülebilir .
Öte yandan kırmızı, öfke ve tehlikeyle de bağlantılı olabilir.
Sakin, huzurlu ve dingin bir logo rengi arıyorsanız kırmızı muhtemelen size göre bir renk değildir.

Turuncu
Turuncu parlak, sıcak ve misafirperverdir ve aynı zamanda mutluluk ve güveni de taşır.
Turuncu neşeli bir renk olduğundan, hem eğlenceli hem de profesyonel olan sektörler için
mükemmel bir seçim olabilir.
Turuncu teknoloji logolarında , gıda logolarında ve spor logolarında yaygındır .

Sarı
Dost canlısı, yaklaşılabilir, neşeli ve canlandırıcı sarı, mutluluğu ve hazzı ifade etmek isteyen
sektörler için popüler bir logo rengidir.
Aynı zamanda sarı çok dikkat çekicidir ve gözden kaçırılması zordur
(sokaktaki sarı taksiler gibi), bu nedenle kalabalığın içinde öne çıkmak için
iyi bir seçim olabilir.
Aynı zamanda sarı, uyarı işaretleri ve dikkat ile de ilişkilendirilebilir,
dolayısıyla her sektör için uygun olmayabilir.

Yeşil
Yeşil en yaygın olarak çevre dostu markalar veya tarım, bahçecilik, geri dönüşüm
ve yenilenebilir enerji gibi çevreyle ilgili endüstriler tarafından kullanılır.
Doğayla ilişkilendirildiği için temiz, bütünsel ve tazelik hissi vermeyi amaçlayan
organik ve doğal markaların da popüler tercihi oluyor.
Yeşil logolar aynı zamanda yiyecek ve içecek markaları,
teknoloji ve iletişim şirketleri ile ilaç endüstrisi arasında da popülerdir.

Mavi
Güveni, güvenilirliği ve profesyonelliği ifade eden güçlü ve güvenilir bir renk olan mavi,
genellikle finansal, teknolojik ve tıbbi logolarda kullanılır.
Mavi aynı zamanda sakin ve dingindir; bu da onu sağlık ve sağlıklı yaşam markaları ve
sakinlik hissi vermek isteyenler arasında popüler bir seçim haline getiriyor.

Mor
Asil, lüks ve yozlaşmış mor genellikle zenginlik ve bilgelikle ilişkilendirilir.
Aynı zamanda yaklaşılabilir, eğlenceli ve davetkar bir renktir.
Mor çok sayıda sektörde görülebilir ancak kozmetik markalarında,
şeker ve şekerlemelerde, moda ve çocuk odaklı markalarda yaygındır.

Pembe
Pembe enerjik, canlandırıcı, eğlenceli ve şaşırtıcı derecede çok yönlüdür.
Gençliği, mutluluk ve sakinlik duygusunu alakalı ve modern bir şekilde aktaran bir renktir.
Bir zamanlar doğası gereği kalıplaşmış bir şekilde kadınsı olan pembe,
güç ve çeşitlilik kazanarak onu çekici bir logo renk seçeneği haline getirdi.
Pembeyi moda sektörünün yanı sıra yiyecek-içecek, teknoloji ve kozmetikte de görmek mümkün.

Beyaz ve Siyah
Klasik ve sınırsız, siyah beyaz logo tasarımı her zaman eskimeyen bir seçimdir.
Siyah zarafet ve incelik yayar ve beyazla eşleştirildiğinde minimalist ve etkilidir.
Aslında, logolar ilk kez tasarlandığında, herhangi bir rengi entegre etmeden önce
her zaman logoların siyah beyaz oluşturulması önerilir.
Bu basitleştirilmiş tonlarla başlayarak, rengi dikkate almadan dikkatinizi logonuzun
genel görünümüne ve hissine odaklayacaksınız.
Renk eklenmesi logo tasarımınızı tanımlamamalı, geliştirmelidir.
Siyah ve beyaz çok yönlü olabilir ve harf formlarına ve marka logolarına çok uygundur,
ancak tüm şekil ve boyutlarda kullanılabilir.
Rafine bir siyah ve beyaz palete bağlı kalan lider markaların çoğu,
başka hiçbir özellik olmadan kalabalığın arasından sıyrılıyor ve
bu da marka kimliklerini daha da şekillendirmeye yardımcı oluyor.

Gri
Siyah ve beyazdan oluşan gri, nötr ve sakinleştiricidir.
Gri, profesyonellik, incelik ve modernlik yayıyor.
Aynı zamanda hemen hemen her renkle iyi bir şekilde eşleşerek
çok yönlü olmasını sağlar ve birçok sektörde ve logo tasarımında kullanılır.

Kahverengi
Kahverengi güçlüdür, dünyevidir ve sıklıkla erkeksi bir renk olarak algılanır.
Güvenilirliği, güvenilirliği ve sağlıklı olma duygusunu çağrıştırır.
Genellikle tamamen doğal ürünlerde kullanılan bu renk, organik ve dürüsttür.
Kahverengi aynı zamanda kahvenin, çikolatanın ve biranın da rengidir ve
bu endüstrilerde yaygın olarak bu ürünlerin konforunu çağrıştırır.

Çok renkli
Genel kural en fazla üç logo rengine bağlı kalmak olsa da,
kuralları çiğnemenin fayda sağladığı durumlar da vardır.
Genellikle yaratıcı, çok disiplinli veya çocuk merkezli markalar tarafından
kullanılan çok renkli logolar cesurdur, dikkat çekicidir ve unutulması zordur.
Çoğu tasarımcı ve pazarlamacının birden fazla renk kullanmamayı söylemesinin nedeni,
bunun bunaltıcı, aşırı doygun ve meşgul olabilmesidir.
Başarılı çok renkli logo örneklerine bakarsanız, hepsinin denge ve zarafet kullandığını,
genellikle odak rengini seçip parlaklık, doygunluk ve tamamlayıcı renklerin
kombinasyonuyla oynadığını görürsünüz .

Logo rengi nasıl seçilir?
Logonuzun renk paletini seçebilmeniz için öncelikle
genel marka mesajınızı anlamanız gerekir.
Logonuzun neyi temsil etmesini istiyorsunuz?
Markanızın hangi mesajı iletmesini istiyorsunuz
Güçlü bir marka kimliği bu soruları yanıtlamanıza
ve hedef kitlenize daha etkili bir şekilde ulaşmanıza yardımcı olacaktır.
Logo renklerinizi seçerken dikkat etmeniz gereken birkaç nokta daha:
- Logo renk kombinasyonları
- Renk psikolojisi
- Kültürel önem
- Marka Algısı
- Rekabetçi alan
- RGB ve CMYK
- Renk formatı
Logo renk kombinasyonları
Genel olarak logonuz için üçten fazla renk kullanmamanız önerilir.
Çeşitli logo renk şemalarına ve belirli renk tonlarının birlikte
uyumlu bir şekilde nasıl çalıştığına dikkat etmek,
hem görsel olarak çekici hem de anlamlı bir logo oluşturmanıza yardımcı olacaktır.
Hangi renklerin birlikte iyi görüneceğine dair tercihleriniz olsa da,
belirli renklerin birlikte nasıl çalışıp çalışmadığına ilişkin nüansları anlamak,
logo tasarımının çok önemli bir yönüdür.
Renk teorisi olarak bilinen bu yönerge sistemi, yalnızca iyi eşleşecek renkleri
seçmenize değil aynı zamanda markanızla ilgili doğru duyguyu
uyandırmanıza da yardımcı olabilir.
Renk teorisini anlamanıza, farklı renk kombinasyonlarını test etmenize
ve görselleştirmenize yardımcı olabilecek birçok renk paleti aracı vardır.
Dahası, bir logo oluşturucu kullanırsanız önceden tanımlanmış
renk şemalarına erişebileceksiniz. Bu hazır renk kombinasyonları,
renk teorisini dikkate alarak size doğrudan logo tasarımınızda
nasıl göründüklerine dair hızlı bir görselleştirme sunar.
Daha iyi anlamak için bu renk şemalarına bir göz atalım:
- Tek renkli renk kombinasyonları, farklı varyasyonlarda kullanılan tek bir renkten oluşur.
Farklı tonlar elde etmek için ana renk olan temel renk tonuna siyah veya beyaz eklenir.
Örneğin kırmızıya beyaz eklenirse pembe, siyah eklenirse çamurlu veya kestane rengi
bir kırmızı elde edilir.
Yeni oluşan bu renkler (pembe, kırmızı, bordo) birlikte tek renkli bir şema oluşturacaktır. - Benzer renk kombinasyonları, renk tekerleğinde yan yana duranlardır.
Örneğin mavi, mavi-mor ve menekşe benzerdir. - Tamamlayıcı renk kombinasyonları, renk tekerleğinin karşıt taraflarında bulunan renkler
bir araya getirildiğinde oluşturulur.
Örneğin mavi ile turuncu, sarı ile mor veya yeşil ile kırmızının hepsi tamamlayıcı renklerdir. - Üçlü renk kombinasyonları , adından da anlaşılacağı gibi,
renk tekerleğinde eşit olarak konumlandırılmış üç renk kullanır.
Örneğin kırmızı, sarı ve mavi üçlüdür ve ayrıca tüm ana renklerdir.
Mor, turuncu ve yeşil de ara renkler olan üçlü renklerdir.
Bu üçlü kombinasyonları hatırlamanın eğlenceli bir yolu bu
süper kahramanların renk kılavuzuna bakmaktır . - Dörtlü renk kombinasyonları , her biri renk tekerleğinde birbirine
eşit olarak yerleştirilmiş dört renkten oluşur.
Bunu iki farklı tamamlayıcı renk kümesi olarak düşünebilir veya
renk tekerleğinin içinde bir kutu olarak görselleştirebilirsiniz.
Örneğin kırmızı, yeşil, mavi-mor ve sarı-turuncu.

Renk psikolojisi
Hiç beyaz bir yalan söyledin mi? Veya mavi ayda bir kez bir şey yaptınız mı?
Belki suçüstü yakalandınız, pembe gıdıklandınız ya da kendinizi kıskançlıktan yeşil buldunuz
Bu yaygın renk deyimleri günlük kelime dağarcığımızın sadece bir parçasıdır,
aynı zamanda renklerle ilgili bir mesaj veya fikri iletmek için belirli bir resim çizerler.
Renk psikolojisi , her rengin belirli bir davranışı veya duyguyu temsil ettiğini belirterek
bu kavramın anlaşılmasına yardımcı olur.
Sözsüz iletişim kullanıldığında renkler anlamlı ve anlamlıdır.
Örneğin sarı, canlandırıcı ve parlak olduğu için geleneksel olarak
mutlulukla ilişkilendirilirken, mavi güvenilirlik, huzur ve istikrarla bağlantılıdır.
Bu nedenle logo renklerini seçerken marka mesajınızı ve potansiyel müşterilerinizde
uyandırmak istediğiniz duyguyu düşünmek önemlidir.
Ayrıca, logo şekilleri ve tipografiyle eşleştirilen belirli renkler ,
tasarımınızın genel logo psikolojisini büyük ölçüde etkileyebilir .

Kültürel önem
Batı kültürlerinde kırmızı genellikle tutku, sevgi ve güçle ilişkilendirilir.
Enerji ve güçle dolu cesur bir renktir. Doğu ve Asya kültürlerinde kırmızı genellikle
mutluluk, şans, uzun ömür ve aile refahıyla ilişkilendirilir.
Diller ve semboller kültürler arasında farklılık gösterdiği gibi renkler de farklılık gösterir.
Özellikle küresel pazarda çalışan markalar için kültürel duyarlılığa
ve farkındalığa sahip olmak son derece önemlidir.
Renk yalnızca duygusal bir tepkiyi tetiklemekle kalmaz,
aynı zamanda bir marka çağrışımını da uyandırır.
Hedef kitlenizi açıkça tanımlayarak rengin kararlarını nasıl etkileyebileceğine dair
daha derin ve daha anlayışlı bir anlayışa sahip olacaksınız.
Marka Algısı
Robin yumurta mavisi olarak da bilinen Tiffany Mavisi, Tiffany & Co ile ilişkilendirilen ikonik ve şaşmaz renktir . Lüks etikete göre, “Tiffany Blue®, 1998 yılında Tiffany tarafından ticari marka haline getirildi ve Pantone® Eşleştirme Sistemi tarafından standartlaştırılarak dünyanın neresinde olursanız olun, rengin çoğaltıldığı ortam ne olursa olsun – ister bir alışveriş çantasının üzerinde ya da reklamda anında fark edilir ve her zaman aynı olur”.
Logonuzun renkleri kendi Pantone tonuna dönüşmese de marka kimliğinizi temel alan tutarlılık ve stratejik bir palete sahip olmak tüketicilerin zihninde marka algısını şekillendirebilir. Colorcom’un araştırmasına göre tüketiciler “bir kişi, ortam veya ürün hakkında ilk izlemeden sonraki 90 saniye içinde bilinçaltında bir yargıya varıyor ve bu değerlendirmenin %62 ila %90’ı yalnızca renge dayanıyor”. Dolayısıyla, stratejik ve anlamlı renklerin seçilmesi, potansiyel tüketicilerin anında çağrışımlar kurmasına yardımcı olacaktır.
Rekabetçi alan
Çevre dostu bir cilt bakım serisi için logo tasarlamaya çalışıyorsanız aklınıza hangi renkler geliyor? Yeşil genellikle doğa, toprak ve çevre ile ilişkilendirildiğinden sürdürülebilirlik odaklı markaların sıklıkla kullandığı bir renktir. Ancak piyasadaki bu kadar çok doğal ürün varken logonuzun diğer herkese benzemeyeceğinden nasıl emin olabilirsiniz?
Markanızı gerçek anlamda ileten özgün bir logoya sahip olmak için logo renklerinizin, ürün veya hizmetinizin değerlerini ve mesajını tam olarak yansıtması gerekir. Yeşilin logonuz için doğru renk olduğunu bulmuş olabilirsiniz ancak belirli gölge ve doygunluk bir etki yaratabilir.
Aynı zamanda, seçtiğiniz ek renkler de yeşilin patlamasını sağlayabilir veya ürünlerinizin iletmesini istediğiniz belirli bir duyguyu iletebilir. Ayrıca tasarladığınız logonun türü, rengin dahil edilmesini ve logo kimliğinize nasıl entegre edileceğini belirleyebilir. Örneğin, bir marka logosu tasarlıyorsanız, yalnızca belirli tipografi önemli değildir, aynı zamanda seçtiğiniz renk de logonuzun iletmeye çalıştığı mesajı etkileyecektir.
Logonuzu tasarlarken rakiplerinizin farkında olmak önemli olsa da seçimlerinizi dikte etmemelidir. Diğer tüm kuaför logolarının tasarımlarında makas kullanması, sizin de makas kullanmanız gerektiği anlamına gelmez. Yalnızca rakiplerinizden farklılaşmak için değil, aynı zamanda markanızı tamamen temsil etmek için kalıpların dışında düşünebilirsiniz.
RGB ve CMYK
RGB, bilgisayar monitörleri, mobil cihazlar, televizyonlar ve dijital kameralar gibi dijital ortamlarda en yaygın olarak kullanılan ışığın ana renkleri olan Kırmızı, Yeşil ve Maviyi ifade eder. Alternatif olarak CMYK, pigmentin ana renklerini ifade eden ve en yaygın olarak baskıda kullanılan Cyan, Magenta, Yellow ve Black anlamına gelir.
Markalama çalışmalarınızın özel ihtiyaçlarına bağlı olarak logo renkleriniz için kesinlikle hem RGB hem de CMYK kullanabilirsiniz. Ancak logo tasarlarken her zaman CMYK renk modunda başlamanız önerilir. Renklerin kapsamı daha küçük olduğundan CMYK’den RGB’ye geçiş tersine çevirmek yerine daha kolay olur.
Örneğin daha sonra ekrana uyarlanması gereken kartvizit, broşür ve paket tasarımlarında kullanılacak bir logonuz varsa CMYK’den RGB’ye dönüştürmek çok daha kolay olacak ve renkteki kayma fark edilmeyecektir. .
Bunu göz önünde bulundurarak herhangi bir baskı düzensizliğini önlemek için logo renklerini Pantone Eşleştirme Sisteminden seçmekte fayda var . Bu, logo renklerinizin her ortamda tutarlı görünmesini garanti eder. Pantone renklerini kullanmak gerekli olmasa da görsel dilinizi tüm marka varlıklarınızda birleştirmek de yararlı olabilir.
Renk formatı
İşte bir profesyonel ipucu: İster bir tasarımcıyla çalışın ister kendi logonuzu yaratın , her zaman logonuzun birden fazla renk versiyonuna sahip olduğunuzdan emin olun. Bu birkaç nedenden dolayı önemlidir. Öncelikle logonuz farklı mecralarda kullanılacağından her zaman güzel görüneceğinden emin olmak istersiniz.
Örneğin mavi ve sarı renkli bir logo tasarladığınızı varsayalım. Ardından sadık müşterilerinizden birinin siyah beyaz bir yazıcı kullanarak web sitenizden bir şey yazdırdığını hayal edin. Aniden logonuz gri tonlamalı olarak belirir ve tasarladığınız etkileyici logo artık sayfada sıkıcı ve neredeyse tanınmaz hale gelir.
Bunu önlemek için logo tasarımınızı gri tonlamalı, siyah beyaz ve logonuzun koyu bir arka plan üzerine ters çevrildiği negatif versiyon dahil olmak üzere çeşitli temsillerde gözden geçirdiğinizden emin olun.

İkincisi, logonuz farklı boyutlarda da görüneceğinden ölçeklenebilirlik, özellikle renkler söz konusu olduğunda önemli bir husustur. Logonuzun çeşitli renk formatlarını hazırlayarak logonuzun tüm senaryolarda nasıl görüneceğini tahmin edebilirsiniz. Markalaşma söz konusu olduğunda tutarlılık çok önemlidir ve bu renk formatlarının her birini hazırlayarak logonuzun yalnızca uyumlu bir görünüm sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda her yerde harika görünmesini de sağlayabilirsiniz.
Daha fazla rehberlik için logo boyutları , logo renk fikirleri ve başlamanıza yardımcı olacak favori logo tasarım ipuçlarımız hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz .